tisdag 3 februari 2015

Verklighetsflykt - att stilla spinnabstinens del 1

En massiv nederbördsfront har under flera dagar härjat över Uppland. Nu ligger inte enbart 20-25 cm is på "mitt" vatten utan också 40 cm snö, minst. Ett sätt att förtränga detta hemska faktum samt att helt enkelt fly verkligheten, är förstås (förutom att ismeta) att titta på fiskefilm.

Ni som följer min blogg vet att jag sällan bloggar om annat än mina fisketurer, betesinköp eller tankar och pyssel runt fisket. Det ligger inte riktigt för mig att skriva om fiskenyheter som många andra bloggare gör. Inte heller brukar jag göra så värst mycket reklam för annat än småskaliga, svenska beteskonstnärer. Men nu vill jag ändå varmt rekommendera att ni tittar på denna fiskefilm i vintermörkret.

Jag vet att jag är vansinnigt sent ute (såg den först nyligen själv) och de flesta av er kanske redan har sett den. Jag pratar förstås om Big Fish Stories - Alaska från Freewaterpictures. Beställ den på dvd från Freewaterpictures eller streama/ladda hem den från Reelhouse.

Bilden är lånad från Freewaterpictures
För er som inte sett den ännu kan jag berätta att det är en av de bästa fiskefilmer jag sett och den är mer än sevärd. Därav mitt "reklaminlägg."

Ha nu en god filmstund i spinnabstinensens tider och för er som har öppet vatten (nej, jag är inte ett dugg avundsjuk...) eller ismetar; skitfiske på er, så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar