torsdag 5 februari 2015

Verklighetsflykt - att stilla spinnabstinens del 2

När spinnabstinensen tränger sig på behöver man ju lindra sin isångest. Ett sätt är att grotta ned sig i fiskefilmer vilket jag skrev om i senaste inlägget. Men man kommer till en punkt då alla filmer setts flertalet gånger, inte bara de man har hemma utan även på youtube. Då finns det en annan metod att tillgå; att köpa beten! Det blir lätt en dyr historia men julaftonskänslan som infinner sig varje gång det ligger ett grönt kuvert i brevlådan får en att snabbt förtränga även den allt tunnare plånboken.

Det senaste som trillat in i min brevlåda är ett litet och ruskigt fint tailbete från Andreas Ljungbladh, aka AL-Pikebaits. Jag vet inte vad modellen heter men denna vackra skitmört beställde jag i saaaaakta sjunk och den väger 45 g utan krokar och ringar.


Dessutom låg det en liten överraskning i paketet.


Riktigt fint och stort tack, Andreas!

För tillfället har jag inte beställt något mer bete men ändå så kommer en leverans inom kort. På Instagram följer jag Brobaits. För en dryg vecka sedan hade han/de en liten tävling där man skulle komma med förslag på namn åt en ny färgsättning. Vinnaren skulle få ett bete i just denna färg. Mitt förslag var; Polarnatt och jag lyckades knipa hem betet. Kul!!!


Jag skrev här ovanför att jag inte beställt något mer bete. Det är inte detsamma som extratailar. Så därför kommer det ett litet gäng knorrar från bäste herr Fredrik "Piggkinglures" Johansson inom kort också. Nu när jag ska satsa mer på tailbeten igen måste måste man ju vara förberedd inför våren...

Skitfiske på er, så länge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar