söndag 23 mars 2014

Oknäckt kod och avbitna tailar

Jag lyckas inte riktigt i mitt vatten nu. Kallt, grunt och tjuriga gäddor. Koden för denna tidiga fiskesäsong är inte alls knäckt ännu men jag fortsätter oförtrutet, söker och letar. Snart nog hittar jag lösningen. Om inte annat så värms vattnet upp innan dess och då börjar de hugga oavsett.

Dagens pass blev en kortare historia. Tre timmar på eftermiddagen i kraftig blåst och lika många gäddor upp i båten. De ratade shadar helt och blev enbart intresserade av långsamt invevade tailbeten med många och långa spinnstopp.


Dagens laguppställning. Hippishaken i grön/guld var det enda bete jag inhandlade
på gårdagens mässa. Mctailen hade flest hugg trots minst tid på beteslåset.
Den tog även "största" på 3+ En liten gädda snodde sedan bigtailen i vassen någonstans - den jäveln!  

Det börjar bli dags för mig att tänka utanför fyrkanten. Hitta på nya taktiker som leder till lösningen på ekvationen. Kanske man ska plocka upp gäddmetet igen? Näe, tror inte det. Spinnfisket ligger mig varmt om hjärtat och passivt fiske brukar ganska snabbt göra mig uttråkad. Jag får klura ut något, tänka om helt enkelt.

Istället för bilder eller filmklipp på fina gäddor så får det bli på mitt vatten och en söndertuggad Mctail. Skitfiske på er, så länge!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar