onsdag 12 mars 2014

Kort eftermiddagspass


Igår uppenbarade sig en öppning för en kort liten tur. Mellan jobbet och styckning av två linderödssvin på kvällen. Nuförtiden ligger ju utrustningen konstant i bilen då man aldrig riktigt vet när en lucka kan dyka upp. Som en scout; alltid redo!





Väl ute på sjön blåste en lätt sydan och det var strålande sol med 11 plusgrader. Förutsättningarna kändes klockrena då vattnet under dagen värmts upp lite av solen. Jag började vid ett sund med närliggande vik där sydan legat på i närmare en vecka. Gummi i mörka, glittriga färger fick bada.

Jag hann på dryga 1,5 timme beta av en ganska stor del av det område som planerats att fiska av. Trots de gynsamma förhållandena (trodde jag, åtminstone) så var gäddorna inte på humör alls. En kilosfisk och två blygsamma pet blev det magra resultatet. Jag är givetvis glad ändå då jag lyckades peta in fiske mitt i veckan samt att jag för första gången på länge fiskade utan varm jacka. Vilken lycka att spinnfiska på öppet vatten med solen i ansiktet och en ljummen sydvind därtill!

Nytt pass inplanerat på söndag. Då är det bara att ta nya tag!
Skitfiske på er, så länge!   




 
 
 

 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar