måndag 17 mars 2014

Mässan hägrar

Snart är det äntligen dags igen. Sportfiskemässan! De som läst mina tidigare inlägg vet att jag vid denna tid för ett år sedan ännu inte återuppväckts som sportfiskare. Mitt intresse var då svalt och att gå på mässa var inte aktuellt. Vid närmare eftertanke skulle jag säga att det är ca femton år sedan jag senast var på en sådan. Då var det vildmarksmässan i Sollentuna, vill jag minnas. Avdelningen för sportfiske var inte så märkvärdigt stor och innan man visste ordet av så hade alla montrar besökts.
Nuförtiden är den visst lite större, har jag förstått...

Det är med stora förväntningar jag längtar till lördagen. Lite som det där med barn och julafton. Inför kommande King of Mälaren, gäddfisketävlingen i början på maj, så ville jag ha teamtröjor till mig och grabbarna. Jag kollade in spreadshirt.se och hittade lämpligt tryck.




Grabbarna ville vänta lite med beställningen men inte jag. På min rygg skulle ju dessutom bloggadressen stå och den ville jag ha till mässan. Lite reklam förstås men också kul om någon av er läsare skulle känna igen adressen och kanske komma fram och säga hej. Sagt och gjort så beställde jag tröjan i god tid. Betalning till Tyskland genomfördes och allt var frid och fröjd med mailade bekräftelser från deras sida. På något sätt lyckades dock min bank fucka upp överföringen och allt förhalades. Nu vet jag inte vad som händer men det känns inte sannolikt att team/bloggtröjan dyker upp lagom till helgen. Nåja, ingen större katastrof, förstås. Jag kommer ha lika roligt på mässan ändå men tröjan hade varit som grädde på moset.

Om nu någon av er, kära läsare, skulle känna sig manad att jiddra lite fiske med ett syndrom på lördagens mässa så ska ni hålla utkik efter en snubbe med uppåtnäsa, svarta glasögon och en gubbkeps i ljusbrun manchester. Det vore hur kul som helst!

Vi ses och skitfiske på er, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar