söndag 6 september 2015

Medmänsklighet

I torsdags såg jag den hemska bilden på den treåriga pojken på flykt som drunknat. Min första tanke var att auktionera ut en guidning på Tradera och skänka de pengar som kom in till Röda korset eller Rädda barnen. Men med nyopererat knä vet jag inte hur höstfisket ser ut. Kanske jag kan fiska om en vecka eller två eller så dröjer det. Osäkerheten gjorde att jag avstod och skänkte istället en slant till Röda korset.



Nu har bäste Svartzonker anordnat en egen auktion. Två stycken rariteter som säkerligen kommer att inbringa en fin summa till Rädda barnen. Ett strålande initiativ! Så in och buda på Svartzonkers Facebook. Auktionen avslutas den 9/9 kl. 20.00. Har ni för många beten redan eller en storlek på plånbok som inte riktigt klarar att hänga med i denna auktion kan man alltid skänka en slant till förmån för människor i stor nöd. Öppna era hjärtan och läder!

Skitfiske på er, så länge!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar