måndag 7 september 2015

Betesauktion

Att det råder en flyktingkris i Europa har nog inte gått någon förbi. Det är ett enormt antal människor som behöver akut hjälp och jag anser det vara vår plikt som privilegierade att hjälpa till i den mån vi kan. Jag ville auktionera ut en guidning som jag gjorde under Karma 14 men har ett trasigt knä som gör det hela osäkert. Däremot har jag, som alla andra sportfiskare därute, beten som inte används men som andra säkerligen vill använda. Därför lägger jag ut ett paket på min Instagram att buda på. De pengar som detta ger skänks sedan oavkortat till Rädda barnen. Jag säljer enbart betena som ett paket och det som ingår är:



Uppifrån:

1. Jeff Boggs Shallow Big Boy - väger 60 g utan trekrok och är i stort sett ofiskad. Inga bitmärken.
2. Mälaren Lures Luring Original - väger ca 125 med svans men utan krokar. Enbart några små krokmärken. Träbete, så klart!
3. Gäddgapet Ryssdamen. 19 cm, 125 g kärlek snidad i rysk lärk.
4. One off! Ett bete snidad i ek av mig själv för två år sedan. Jag hade då ingen koll alls på marknaden och tyckte att jag fick en genial idé. Några veckor senare upptäckte jag JW´s Backlip... Betet väger 90 g utan krokar, har en trevligt rullande gång och fiskar grunt. För att se gången, kolla här. Målning och ytbehandling är under all kritik samt att det finns både krok- och tandmärken. Denna hänger med mest som en kul grej. Det är den enda som någonsin tillverkats!  

Hur göra om man är intresserad? Gå in på min Instagram (länk i högra fältet på denna sida) och lägg ett bud. På torsdag 10/9 klockan 20.00 avslutas auktionen. Vinnaren utses och presenteras på Instagram varefter den personen skickar ett mail till mig på anders.perols@icloud.com. I mailsvaret kommer mitt swish-nummer och när pengarna finns hos mig så skickas betena i ett postens gröna som vinnaren av auktionen också står för (brukar vara 35 kronor). Sedan för jag över hela summan till Rädda barnen. Så in och buda! Öppna era hjärtan och era läder! 

Dessutom vill jag uppmana er fina sportfiskare därute att göra samma sak som jag nu gör: auktionera ut beten ni inte använder och skänk pengarna! All hjälp, liten som stor, behövs. 

Skitfiske på er, så länge!

P.S

Auktionen vanns av Tony Huotari som med stor generositet och stort hjärta bjöd 1000:-
Grattis men framförallt; tack!

  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar