måndag 24 augusti 2015

Made by Sweden

Jag brukar skriva om mitt fiske. Ibland också om lite fiskepyssel vid sidan av men ytterst sällan om fiskenyheter. Det är på inget sätt fel av fiskebloggare att skriva inlägg om nyheter, det är bara inte min grej, helt enkelt. Jag överlåter det gärna till mer kunniga som t ex FishEco. Men denna gång kunde jag knappast låta bli.

Det var med ett stort mått av stolthet som jag under gårdagskvällen såg Claes "Svartzonker" Claesson medverka i Volvos senaste reklamfilm med temat Made by Sweden. En snygg film som verkligen lyckades fånga känslan av att komma ut, komma bort. Frihet, med andra ord.

Varför stolthet, kanske ni undrar? Det uppenbara skälet är ju förstås framgångssagan för en gäddfiskebroder. Men bortser man från det så delar vi också passionen för matlagningen och dessvärre också för berusningsmedel, som vi dock båda har lyckats att lägga på hyllan. Där slutar de gemensamma nämnarna tvärt men det räcker för att jag verkligen gläds å Claes vägnar. Den mannen, om någon, har förtjänat uppmärksamheten och uppskattningen som nu kantar hans väg. Svartzonker är ett bevis på att bra idéer, tro på sig själv och hårt arbete lönar sig. För att inte tala om en ödmjuk, positiv och kärleksfull inställning till tillvaron.    



Grattis Claes och skitfiske på dig, så länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar