måndag 13 juli 2015

Kräftätare

Abborrfisket tar sig. Jag börjar att lära mig det nya spöet och finslipar på Texas-tekniken. Kanske ni tycker att jag tjatar om Texas och undrar varför jag inte kör traditionell jiggning? Det skulle jag om jag kunde, blir svaret. Det är helt enkelt för mycket växtlighet i aktuella insjöar just nu. En offsetkrok är ett måste men sedan är det ju också roligt att testa nya tillvägagångssätt. 

Jag körde ett litet morgonpass igår med ett femtontal landade borrar och några snipor som resultat. Inga större fiskar hittades men heller inga riktigt små utan de flesta låg väl mellan 2 - 3,5 hg. En trevlig liten tur i morgonens sällskap med vackra, kräftätande abborrar.




Denna sista borre blev matfisk. Den hade tyvärr svalt riktigt djupt så som det blir ibland. Trist för den, gott för mig!

Skitfiske på er, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar