lördag 25 juli 2015

Att bida sin tid

Tidigare under sommaren har jag skrivit om ett trasigt knä. Om en väntan på operation och om att jag har kunnat fiska så länge. Inte längre, åtminstone inte för tillfället. Efter att ha blivit bättre blev allt drastiskt sämre igen. Kryckorna fick åka fram och igår skedde något hemskt. Aleksander bjöd in mig på ett tidigt lördagspass på Mälaren och jag blev tvungen att avböja. Tacka nej till fiske! Då vet man att det är illa.

Nu ligger självömkan tät som en dimma runt köksbordet där jag sitter med en stor kudde under benet. Sommaraktiviteter med familjen drar i ena benet och fiske i det andra men jag sitter kvar. Bidar min tid och accepterar läget, trots allt.



Min minst sagt misslyckade satsning att lära mig mer om abborrfiske har inte lagts på hyllan ännu. Att fiska sittandes är väl knappast något att föredra men det går. Åtminstone med lättare abborrgrejor. Så mitt sökande efter kunskap fortsätter. Så fort jag kan bära utrustningen till båten smärtfritt, vill säga. Då ska ett nygammalt vatten få besök för första gången på två år. Ett vatten där gäddorna är små, kräftorna många och abborrarna förhoppningsvis stora. Det återstår att se.

Skitfiske på er, så länge!

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar