onsdag 3 september 2014

King of Mälaren, hösten 2014

 
Bild lånad från kingofmälaren.se
 
Jaha ja, då var det dags igen för en ny omgång av den alltid så trevliga tävlingen. När mailet plingade till i mobilen och jag såg vem som var avsändare var jag på väg att slänga iväg en anmälan direkt, lite som i våras... ( länk till det inlägget här)

Jag blev dock tvungen att stanna upp och tänka efter. 1:a november... är inte det i vecka 44? Jo, det var det ju och det råkar vara den enda helgen på hela hösten som redan är uppbokad. Vad är oddsen för det? Osis, kan man lugnt säga men jag är inte alltför deppig. Den helgen ska det nämligen fiskas gädda i Misterhults skärgård hos Freddan.

"Snygg" bild på ett Syndrom med gädda modell mindre från
förra årets höstbesök i Misterhult
Varför inte göra båda och flytta på fisket med Freddan, kanske ni undrar? Det var bara den helgen som klaffade och hur rolig Kingen än må vara så var valet ändå inte svårt. Skärgårdsfiske med Freddan väger tyngre så jag låter de stora Mälardamerna vänta på mig till våren 2015 istället.

För er som tänker deltaga kan jag enbart säga:

Ha ett riktigt skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar