tisdag 9 september 2014

Gummileverans

Idag blev det julafton trots september när brevlådan vittjades. Ett postens gröna kuvert med presenter låg och väntade. Jag skrev nyligen om beten och att jag har många fler än vad jag egentligen behöver. Det skiter jag fullständigt i när gummi-mäster Tommy, aka TN-Lures, gjuter ny modell. Den ska självklart testas! För er som inte har koll på denna betestillverkare kan jag starkt rekommendera att kika in på hans instagramkonto (länken ovan) där man hittar snygga shadar och tailbeten.

23 cm, platt profil och stor paddel - ser riktigt giftig ut!
Efter att ha fiskat mycket med rundbukade shadar är det roligt att alternera med plattare gummi.

Efter riggning blev jag ju vansinnigt sugen att testa gången men det ser ut att få vänta till lördagens fiske. Då ska de få bada ordentligt!


Frågetecknet på stingerplankan betyder att shaden saknar namn, än så länge.
Tommy tänkte sig TN-Shad och jag föreslog Flat Moe Shad - något som bara dök upp i huvudet.
Vi får se vad den kommer att heta till slut.
Plankan ovan är ett bra hjälpmedel vid tillverkning av den långa, bakre stingern. Efter att lekandet satts fast i en vajerögla sätts den på den ena avklippta spiken. Därefter sätts fjäderringen i den andra spiken och så spänner man bara vajern. Enkelt och exakt lika långa varje gång!
 


Det börjar bli dags att åka till Granngården och köpa en ny foderhink, som det verkar.

Skitfiske på er, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar