lördag 21 mars 2015

Surt sa räven om sportfiskemässan

Som rubriken antyder så är jag inte på mässan i Jönköping under helgen. Av olika anledningar så blev det inte av men ska jag vara helt ärlig så fanns aldrig riktigt den brinnande lusten. Förra året var jag med på publikrekords-lördagen och då blev det så mycket folk och sådan trängsel att det bara var roligt fram till lunch. Därefter fick man mest följa med strömmen för att överhuvudtaget ta sig fram.

Om ni nu tycker att jag låter bitter så har ni fullkomligt rätt i det. I skrivande stund ligger jag i sängen, illamående och tycker synd om mig själv. Hur trångt och bökigt den än må vara på mässan skulle jag oerhört gärna vilja vara där nu istället. Allt annat vore lögn.

Men istället skriver jag dessa rader, springer på muggen stup i kvarten och bjuder på vårens sista bete. Då menar jag det sista som inhandlats inför islossningen här hos mig. Trots att jag hade bestämt mig för ett köpstopp vad gällde nya beten så kunde jag inte motstå Brobaits senaste gummi; Cletus.



Ruskigt snyggt bete som ska få bekänna färg under soliga vårdagar framöver. Härnäst stundar åmynningsfiske under en kort lucka i morgon eftermiddag, hoppas jag. Det beror på om den oroliga magen har lugnat ned sig litet. Jobbigt att behöva "gå på toa" från en liten gummijolle...

Skitfiske på er, så länge och till er som är där eller ska på mässan imorgon; ha det så kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar