tisdag 17 mars 2015

Mina kära beten

Jag tänkte nu dela med mig av mina beten. Ja, åtminstone visa dem, inte skänka bort dem till höger och vänster. De är ju trots allt kära ägodelar som vårdas ömt. Helst med hjälp av ca 700 sylvassa tänder...

Bortsett från mina gamla vobblers, några spinnerbaits och ett gäng Relax Kopyto 6" så är betena som nedan följer alla jag äger och har. Håll tillgodo!

Först ut är mina egna som snidades under sommaren 2013. Längst upp
är Syndrom Tailen som gav PB förra våren.

Caesarlures
Överst en Curtis sedan en Big Mcmanus Tail, följt av två
Mcmanus Tail. Till höger två st. CL shad14.

TN Lures
Överst ett större tailbete som jag inte har namnet på. Sedan två st. SlimJim shad,
därefter en Snakehead shad och underst två st. TN Tail.

Anchorbaits
Två st. Dofftail, den vänstra kom idag efter att posten slarvat
bort den under tre veckors tid...

Roninlures
Till vänster en Ronin Tail och den lilla läckerbiten till
höger är en Little miss Ronin.

Calmbaits
Ett stycke vacker Calm Tail.

AL Pikebaits
Till vänster ett bonusbete, vars namn jag inte vet, som jag fick när jag
beställde den till höger; AL Tailen.

Mälaren Lures
Ett ruskigt snyggt vinstbete från förra årets King of Mälaren. Vet ej namnet.

Svartzonker
Dessa är faktiskt alla jag har som gurun designat, hur märkligt det än kan låta.
En Mcmy, en Mctail och tre Mcrubbers. 

Pigg King Lures
Dessa beten från en av de bästa gjutarna i landet har jobbat hårt. Jag har ytterligare några lappade
och sargade som inte fick vara med på bild. På bilden är det fyra Hippishake, två Conqueror och en Hogshad. 

Eastfieldlures
Vad vore hinken utan ett par Wingmans?

Soft Bait Sweden
Tre gånger Eclipse.

One-of´s
Då menar jag inte, som det ju egentligen betyder, att det är unika beten utan att jag bara har en av dessa modeller. Uppifrån har vi: Wolfcreek shad, Westin Monster Teez, Söderjiggen och en Real eel.

Rocknroll Baits
En stycken Holyslider.

Salmo slider
När vi ändå var inne på glidare... Har bara denna enda.

Brobaits
Snygg jerk i färgen "Polarnatt" som jag namngav och därmed vann!

Jaraalbaits
Överst en Wrongoe och sedan en liten Panike. Coola och miljömedvetna beten!

Gäddgapet
En stycken Ryssdamen som även den är ett vinstbete från Kingen, våren-14. 

Buster Jerk
Sist och faktiskt minst har vi två Bustrar. Den övre är aldrig fiskad och den undre
gav mig en snipa i lördags och därmed första fisk på en Buster. Oerhört sällsynt att de sitter på
beteslåset men då de ändå finns med i lådan så får de också vara med här.

Jaha, var det allt, kanske ni tänker? Svar: ja! Min fru tycker åtminstone att det är långt fler än nödvändigt. Jag försöker då påpeka att jag har väldigt få beten jämfört med många andra gäddfiskare. Det verkar dock inte vara ett fungerande argument...

Skitfiske på er, så länge!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar