onsdag 6 maj 2015

Glimten i onda ögat

Orden i mitt senaste blogginlägg hade en irriterad nyans, nästan bitter. Men ni som följt min blogg ett tag vet säkert att jag alltid skriver med glimten i ögat och inte allt för sällan med en rejäl portion ironi.
Mitt "onda öga" hade då blicken fäst på posten som inte levererat de två betespaket som skickades för prick tre veckor sedan. Men ett utav dessa paket visade sig faktiskt vara levererat!?

En utav mina grannar, som bor en knapp kilometer bort, håller på att flytta. De har fixat med och bott i sitt nya hus under de senaste (hör och häpna) tre veckorna. Igår kom de tillbaka för att tömma det sista och ni förstår vid det här laget vad de hittade i sin brevlåda: ett paket med beten.

TN-Lures paket var det, med galet snygga gummin!
Fem stycken Abstain Swimmer med inbyggd wire som garanterat kommer att bli manglade under det stundande efterleksfisket. Stort tack Tommy!

Nu väntar jag bara på paketet från Pikecandy, som dessvärre ännu är på villovägar.

Skitfiske på er, så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar