onsdag 3 december 2014

Isen ligger

I lördags, när jag skulle guida gäster på mitt hemmavatten, hade en tunn hinna is lagt sig natten innan. I ett klassiskt fall av förnekelse tänkte jag att det bara var en högst tillfällig köldknäpp. Men nu har verkligheten kommit ikapp mig (eller snarare tvärtom) och jag inser, högst motvilligt, att säsongen är över. Min kära lilla å rinner ännu fritt genom åkerlandskapet men börjar även hon att bli väldigt nedkyld.

 
Mitt syndrom klarmar sig dock fast vid hoppet. Det ser ut att kunna bli en del plusgrader i mitten av nästa vecka och då kan ju alltid den lilla åbåten sjösättas för en färd ned till inloppsmynningen.
 
 
Då mina kunskaper, utrustning samt även intresse för isfiske är kraftigt begränsade hoppas jag innerligt att vintern blir lika mild som förra året. Annars blir väntan olidligt lång. Men vänder man på steken, och ser det positiva i situationen, så finns det plötsligt mer tid till att åka skidor med barnen, återuppta den slumrande rådjursjakten samt att snickra lite tailbeten och ett kastdäck till båten inför 2015. Allt har sin tid, som det brukar heta.
 
Skitfiske på er, så länge!
 
P.s
Mitt Karmabidrag på Tradera, vårguidningen, är uppe i galna 2025 kronor!!! Långt över förväntan och så jäkla roligt! Dessutom är förra årets Karmarekord redan slaget och då är det ändå drygt fyra dagar kvar. Strålande! 
 
 


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar