lördag 22 november 2014

Spinnsyndrom på Antispinnmässa

Idag var det dags för den årliga mässan Från fluga till antispinn. Den hålls varje höst på Upplands Motor i Uppsala och inriktar sig enbart, som namnet antyder, på flugfiske. Trots att jag ju inte använder mig av denna förnäma teknik så tyckte jag ändå att det kunde var intressant att göra ett besök. Om inte annat för att träffa min vän, flugbindaresset Ulf Hagström.

Mest häng för min del blev det hos Ulf.
Stephan "Dansken" Nielsen från Sporting tittade förbi.
Ulfs vackra flugor på display.


Det var lagom mycket folk på mässan. Nog för att skapa värme och
glädje men inte tillräckligt mycket för att det skulle bli trängsel.
Som granne hade Ulf flugkonstnären Andreas Andersson...
...som gör grymt snygga skapelser.
Vid Visions monter var det en jämn ström med intresserade besökare. Vänster i bild står Emma Lindgren som medverkat i Kanalgratisproduktionerna Sara & Emma samt Tie Tv. Det imponerande skägget i mitten tillhör förstås Visions Daniel Bergman. Många ville också kika på och språka med... 

...dragplåstret och gäddflugfiskekungen Niklaus Bauer och
skickliga betesbyggaren Jonatan Backlund aka Backlure.
Några Bauerflugor, vissa packade med UV-material.
"UV is the new black"- som Niklas själv sa...
Några av Backlures popperhuvuden till flugriggar. Jag frågade lite blygsamt
om han tillverkade några spinnpoppers men fick till svar att han enbart
gjort några på prov, till egen låda. Osis!
Det fanns förstås en mängd andra utställare men det var på dessa få platser mitt intresse fastnade. Förutom korvkiosken och kaffeautomaten hann jag dock också besöka; Sportfiskarna, Leech, M&Å Fiske (butik i Uppsala) Willys med flera. Väl i bilen på väg hem igen kunde jag konstatera att det var en riktigt trevlig tillställning, även för ett spinnsyndrom som mig.

I morgon blir det ett längre pass på sjön igen. Då bänder jag en höstgris, hade jag tänkt... Skitfiske på er, så länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar