onsdag 15 oktober 2014

Karma 14 - vårfiska med ett syndrom?

Ni som varit med ett tag på olika fiskerelaterade forum eller bloggar känner säkert till Karma. Det är en välgörenhetsinsamling som startades av Mikael "Caesarlures" Hedsén. I år har stafettpinnen lämnats över till Robert "Perstorp" Feustel. Den geniala idén går ut på att människor land och rike runt skänker sportfiskerelaterade prylar eller tjänster till Robert. Därefter auktionerar han ut dem på Tradera och alla pengar dessa inbringar skänks sedan till Unicef. Förra året blev det hela 37 288 kronor! Den summan ska vi sportfiskare hjälpas åt att höja i år!

Mer information finns att hitta på Roberts blogg teamkannibal.blogspot.se. Ni som är intresserade av att bidraga kan också kontakta Robert direkt på robertfeustel@hotmail.com. Ni som inte har möjlighet att skänka något får istället passa på att buda på auktionerna. Datum för dessa är ännu inte satta men brukar gå av stapeln i början av december. Man kan naturligtvis också bara skänka en slant om man hellre vill det.

Då jag inte har någon utrustning värd att skänka tänkte jag erbjuda en guidning på mitt hemmavatten i norra delarna av uppland. Detta under förleksfisket, våren 2015. Vad ingår? Jo, en heldag på ett gäddrikt vatten (för max två personer) med god lunch lagad i båten samt fika.


Största gäddan från förleksfisket, våren 2014 - 9,8 kg
Jag vet inte om detta är något folk överhuvudtaget är villiga att betala för men jag hoppas. Annars får jag väl bjuda mig själv på ett fiskepass i vår!

Skitfiske på er, så länge! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar