fredag 4 juli 2014

Abborrmete, skärgårsgäddor och täckningssvackor

Semestern är nu ett faktum och den inleds med en långhelg i Öregrunds yttre skärgård med den flytande husvagnen (en Maxim från -86).


Gamla bettan
 
Sol, bad, lek och naturligtvis fiske. Dels abborrmete med barnen men också gäddfiske från gummijollen (kanske tidiga morgnar när alla sover?) Ett fiskesyndrom är förstås alltid redo, likt en scout, när det kommer till fiskemöjligheter.

Jag som är van att både instagrama och blogga om mitt fiske efter turen får ge mig till tåls denna helg. Mobiltäckningen (eller mobilt bredband) är kraftigt begränsad dit jag ska så rapporter kommer först när jag är åter på hemmaplan. Om det nu finns något att rapportera, vill säga.

Skitfiske på er, så länge!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar