måndag 23 juni 2014

After work med plastpåsar

Stärkt av gårdagens något större gädda blev det ett litet pass efter jobbet idag.


Gårdagens 96:a
Det gäller ju också att passa på nu när det plötsligt går att fiska dagtid igen för det är snart över. Mulet, blåsigt, 10 grader och ett lätt duggregn (till en början). Båten sicksackade ut mellan växtligheten och jag styrde mot samma område som höll större fisk under gårdagen. Då hann jag aldrig fiska av hela sträckan vilket var tanken denna tur.

Båtgranne vid bryggan. Vassklipparen börjar verkligen behövas nu.

Det var återigen Sebile Soft Magic Swimmer som fick arbeta och den triggade till hugg idag igen. Tyvärr var det försiktiga sådana. Första halvtimmen gav två krokade smågäddor och ytterligare två nafs. Sedan kom det riktiga regnet.

SMHI hade utlovat duggregn, som det var i början men sedan öppnade sig himlen. Gäddorna drog sig undan och under den resterande timmen hände inte mycket förutom en enorm plog som bara ville följa efter utan att smaka. Det som däremot hände var att mina fötter blev en aningens blöta och väldigt kalla.

Smörgåspåse till vänster och systempåse till höger...

I min evinnerliga enfald hade jag glömt de vattentäta kängorna hemma men gav mig ut ändå (förstås) i tron att adidas-sneakers skulle fixa det lätta regnet. Så blev det inte. Frusen och lätt skamsen över min dumhet avslutade jag trots att dagens plan inte var fullföljd. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen, som det brukar heta. Alltså blir det mer after work, men då med lämpliga skodon. 

Skitfiske på er, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar