onsdag 15 april 2015

Syndromets baksidor

Det är något fel på mig. Mitt syndrom tar överhanden och jag köper in nya beten trots att jag redan har fler än vad jag använder. Jag inte är ensam om detta, en liten tröst i ångesten.

För ett par veckor sedan dök en Abstain Swimmer från Tommy "TN-Lures" Nielsen upp. Detta bete imponerade så till den milda grad att jag direkt beställde fem stycken till, i lite olika färger. De dyker upp när som helst.

Dessa eller ett gäng mycket liknande ligger snart i lådan. Bilden är lånad från Tommys Instagram.
Med dessa hade det räckt gott och väl men inköpen slutar inte där. Häromdagen språkade jag lite med Christian "Pikecandy" Asp på Instagram och det hela slutade naturligtvis med att jag inhandlade ytterligare ett handkarvat, supersnyggt tailbete.

Den undre ligger snart i min hand istället för i Christians, som på bilden (lånad från hans Instagramkonto).
Nu får det lov att räcka! Härmed lovar jag mig själv att inte köpa några fler beten på... på... jaaaaa... flera veckor åtminstone. Om drygt en månad kommer näckrosorna och då måste jag ju ha lite nya spinnerbaits...

Skitfiske på er, så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar