tisdag 7 april 2015

Karma-guidningen stundar

På lördag är det dags! Då kommer Tobias och Daniel farandes från Västerås för att fiska med mig på mitt hemmavatten en heldag. Dessa goda herrar vann budgivningen på Tradera under Karma14 i december. En budgivning jag (och även Robert Feustel, som höll i det hela) varit lite osäkra på. Jag minns att jag skrev i ett inlägg i höstas att om ingen ville lägga pengar på detta så får jag väl bjuda mig själv på lite vårfiske. Det behövdes verkligen inte då det hela slutade på sanslösa 4000 kronor.

Denna summa gav mig omedelbart en prestationsångest som dock har lugnat ned sig under vintern. Nu när det närmar sig känner jag enbart glädje och förväntan. Det hela skall bli jättekul men samtidigt finns en liten oro. Tänk om fisket blir vansinneströgt? Jag hade ett par sådana pass under förra våren vid liknande väderförutsättningar. Å andra sidan hade jag stundvis också fantastiskt fiske. Igår håvades ju trots allt två meterfiskar så de borde vara på gång. Jag har kommit till insikten att jag ändå inte kan påverka det hela ett dugg så därför får det bli som det blir. En enkel och logisk insikt förvisso men det kan ändå ta tid att komma dit, att släppa den stressfyllda känslan av att prestera.

För att anamma det positiva följer här nedan ett urval av alla de fiskar som gäster tagit hos mig.










Nu längtar jag tills på lördag då vi ska njuta av vårvädret, mat lagad i båten, det rika fågellivet och förhoppnigsvis ett gäng hungriga förleksgäddor. Om nu fisket mot förmodan blir trögt kanske mina gäster tröstas av middag hemma hos mig, följt av övernattning i gäststugan samt en kortare fisketur på söndagen också.

Skitfiske på er, så länge!

         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar