måndag 11 augusti 2014

Sjuk abstinens

Det är nu snart en månad sedan jag krokade en finare gädda (ca 7 kg) och nästan två veckor sedan jag fiskade överhuvudtaget. Vad är det frågan om? Så här borde det inte få gå till! Min abstinens efter gädd-spinn skriker i kroppen, far runt som ett gift i mina ådror.


Längtar!!!

Nu när semestern är över för min del kan jag knappt bärga mig tills vattentemperaturen sjunker och gäddorna i grunda sjöar åter vaknar till liv. Ja, jag vet att de äter under högsommaren också men ni som läst bloggen tidigare känner till mitt näckrosproblem. Dessa hemska växter försvinner förstås ju kallare vattnet blir och då förenklas det riktade fisket igen, med andra beten än näckrosstudsare. Satan, vad jag längtar! Det verkar passande nog som om ett lågtryck dyker ned över norduppland till helgen och i nästa vecka. Perfekt!

Men tills dess kan ju ingen vänta så det måste bli ett kvällspass i veckan när molnen skymmer. Då blir det äntligen dags att greppa spinnspöet igen med förhoppningar om stora och stenhårda hugg.



Snart så ska det äntligen...
...få se ut så här igen.



Skitfiske på er, så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar