torsdag 3 december 2015

Produkttipset - broddar

Det här är en reklamfri blogg. Men idag köpte jag en produkt som är för bra för att inte tipsa om.
Som lantis har jag mest lätt trafikerade grusvägar runt omkring mig. Ni som bor så vet vad som händer när packad snö smälter i töväder; det blir spolad hockey-rink. Inte så värst roligt när man har hundar som promeneras ca 5 km varje dag. Brodd är då ett måste till vardags men förstås också till isfisket som stundar.

När jag var förbi den lokala fiskebutiken senast (Österbybruks Trädgårdsmaskiner & Allservice) tipsade Martin om ett par broddar från Polyver, företaget som annars tillverkar termostövlar. Jag blev intresserad då förra årets broddar, en gummi-överdragssko med små piggar för 79:-/paret, inte helt otippat knappt höll säsongen ut. Nu var det läge att investera i något vassare. Polyver-broddarna såg lite väl rejäla ut vid första anblicken, lite glaciärexpedition-känsla, men jag bestämde mig för att prova. Och det ångrar jag inte.

Rejält gummi, rostfria kedjelänkar...

... bra passform, stark cordurastrap med kardborre...

... och respektingivande rostfria piggar! 
Efter första promenaden på is är jag klart imponerad. Vilket jäkla fäste! Att springa på fäll under vinterns ismete kommer att gå som en dans.

Priset då? 399:- och värt varenda öre. Dessa kan jag starkt rekommendera! 

Halkfritt skitfiske på er, så länge!






1 kommentar: